تبلیغات در شبکه های اجتماعی

امروزه با توجه به فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی به یک ضرورت برای برندها تبدیل شده است.

شبکه های اجتماعی مفهوم جدیدی نیستند. انسانها از قرن‌ها پیش که گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند در حال تشکیل شبکه های اجتماعی بودند.

اما چیزی که باعث شده است امروز، شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند، به وجود آمدن ابزارهای دیجیتال و کمک آنها به توسعه شبکه های اجتماعی بوده است.

بنابراین، برای تعریف شبکه های اجتماعی باید ابتدا سه مفهوم را از یکدیگر تفکیک کنیم:

  • شبکه های اجتماعی به عنوان شبکه ای از ارتباطات انسانی (Social Networks)
  • سرویس‌های ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Social networking services)
  • سرویس‌های دیجیتال ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Digital social networking services)

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  •   تاریخچه واژه شبکه های اجتماعی
  • سرویس‌های توسعه شبکه های اجتماعی
  • سرویس‌های دیجیتال توسعه شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
  • مقاله های مرتبط با شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی

تاریخچه شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد، ابداع شد. او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و اصطلاح شبکه اجتماعی را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسانها و تحلیل مکانیزم‌های ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آنها به کار برد.

اگر ما هم بخواهیم به تعریف شبکه های اجتماعی از نگاه او رجوع کنیم، می‌توانیم بگوییم:

شبکه های اجتماعی، هنگامی به وجود می‌آیند که ساختاری از گره‌‌های مرتبط به هم شکل می‌گیرند. هر گره، یک فرد یا یک گروه یا یک سازمان است. شبکه اجتماعی، به معنای نمایش و مطالعه‌ی ارتباط بین این گره ها و جریان دانش و اطلاعات بین آنهاست.

با این شکل از تعریف شبکه های اجتماعی، همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، شبکه های اجتماعی قدمتی به اندازه‌ی انسان بر روی کره زمین دارند و البته می‌توان گفت مطالعه‌ی علمی و ساختاریافته‌ی این شبکه ها، از سال ۱۹۵۴ آغاز شده است.

شاید برای شما جالب باشد که یکی از ابزارهای موتورهای جستجو هم برای رتبه بندی سایت‌ها (در بحث #سئو) تحلیل صفحات وب به عنوان یک شبکه اجتماعی است. شبکه ای که گره‌های آن را به جای انسانها، صفحات وب تشکیل می‌دهند.

سرویس‌های توسعه شبکه های اجتماعی

با توجه به تعریف عمومی ارائه شده از شبکه های اجتماعی، هر فضایی که با هدف شکل گیری و تسریع و تسهیل رشد شبکه های اجتماعی به وجود بیاید، یک سرویس شبکه اجتماعی یا SNS خواهد بود.

شاید بتوان سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها یا NGOها) را به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های سرویس‌های توسعه شبکه اجتماعی حول یک محور خاص و موضوع مشخص،‌ مطرح کرد.

سرویس‌های دیجیتال توسعه شبکه های اجتماعی

DSNS ها، همان چیزی هستند که مردم در زبان روزمره خود، به آن شبکه های اجتماعی می‌گویند.

گوگل پلاس، لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و سایر #پلتفرم‌های مشابه، ابزارهای دیجیتالی هستند که برای ایجاد شبکه های اجتماعی و توسعه آنها طراحی شده‌اند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

زندگی در دنیا دیجیتال امروزه بدون حضور و ارتباط با شبکه‎های اجتماعی تقریبا امکان پذیر نیست. روزانه میلیارد‎ها نفر در سراسر جهان از شبکه‎های اجتماعی فعالانه استفاده می‎کنند. به این ترتیب شبکه‎های اجتماعی به بستر بسیار مناسبی تبدیل شده‎اند تا شما به راحتی مخاطبان هدف خود را در آنها بیابید.

تبلیغات و بازاریابی در چنین جامعه عظیمی این فرصت را در اختیار صاحبان کسب و کارهای مختلف قرار می‎دهد تا به راحتی برند خود را به مردم بشناسند و محصولات یا خدمات خود را معرفی کنند. همین فرصت مناسب سبب شده است تا بیش از ۸۰ درصد کسب و کارها برنامه‎های تبلیغاتی منظم در شبکه های اجتماعی داشته باشند و رقابت بسیار سنگینی در این بخش از بازاریابی دیجیتال ایجاد کنند. اگر می‎خواهید تبلیغات موفق‎تر و منحصر به فردی نسبت به رقبا در شبکه های اجتماعی داشته باشید، آژانس تبلیغاتی گیومه به عنوان یک همراه قابل اعتماد در کنار شما خواهد بود.

لیستی جامع از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی که کاربران زیادی در سطح دنیا دارند را آماده کرده‌ایم، شاید بتوانید از بین این لیست، گزینه‌های مناسبی برای استفاده بیابید!

۱ – فیس‌بوک
این سایت بزرگترین شبکه‌ اجتماعی دنیاست و دارای بیشترین کاربران فعال است. فیس‌بوک اولین سایتی بود که تعداد کاربران آن از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت.

علاوه بر امکان ارتباط با دوستان و آشنایان، می‌توانید به اپلیکیشن‌های مختلف فیس‌بوک دسترسی یابید و حتی کسب و کارتان را تبلیغ کنید.

۲ – واتس اپ
با وجودیکه فیس‌بوک در سال این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد، این برنامه به عنوان یک اپ مستقل باقی مانده است.
این اپلیکیشن خیلی بعدتر از فیس‌بوک وارد عرصه شد ولی توانست توجه میلیون‌ها نفر از مردم دنیا را به خود جلب کند. در این اپلیکیشن می‌توان به راحتی ارتباطات لحظه‌ای را با سایر افراد و گروه‌ها برقرار نمود.
تماس واتس اپ یکی از گزینه‌های پرطرفدار این برنامه است.
تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۱ میلیارد نفر

۳ – QQ

پلتفرم Tencent QQ که با نام QQ شناخته می‌شود، یک برنامه پیام‌رسان و شبکه اجتماعی است که پس از راه‌اندازی در چین، امکان استفاده از آن در سایر نقاط دنیا نیز آزاد شد.
از طریق این اپلیکیشن می‌توانید با پیام‌های متنی، تماس تصویری و تماس صوتی با دوستان‌تان ارتباط بگیرید.
حتی یک مترجم داخلی نیز در اپلیکیشن وجود دارد که با آن می‌توانید چت‌ها را به زبان دیگری ترجمه کنید.
تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۸۵۵ میلیون نفر

۴ – وی‌چت (WeChat)

این اپلیکیشن یک برنامه پیام‌رسان و تماس صوتی است که قابلیت تماس با افراد دلخواه را به شما می‌دهد. این برنامه نیز توسط Tencent در چین توسعه داده شد و در کنار QQ به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. طبق گزارش‌های برخی منابع، تعداد کاربران این اپ در حال نزدیک شدن به کاربران واتس‌اپ است.
تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۷۰۰ میلیون نفر

۵ – QZone

همانند وی‌چت و QQ، پلتفرم QZone نیز یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی توسعه داده شده توسط Tencent است. این برنامه به شما قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر، تماشای ویدئوها، گوش دادن به موسیقی، نوشتن در بلاگ و خاطرات و… را می‌دهد.
همچنین امکان شخصی‌سازی ظاهر صفحه‌تان در این پلتفرم فراهم شده است.
تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۶۴۰ میلیون نفر

۶ – تامبلر (Tumblr)

این سرویس از ۲۰۱۳ تحت مالکیت یاهو درآمد است و به عنوان یک شبکه اجتماعی و پلتفرم میکروبلاگ، قابلیت یافتن و دنبال کردن بلاگ‌هایی که دوست دارید را به شما می‌دهد.
همچنین می‌توانید در این پلتفرم در مورد هرچیزی که فکرش را می‌کنید مطلب یا محتوای مولتی مدیا ارسال کنید.
امکان شخصی‌سازی همه‌چیز در این پلتفرم وجود دارد.
تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۵۵۵ میلیون نفر

۷ – اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی خاص برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها ساخته شد. با این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری تصاویر، می‌توانید با دوربین گوشی موبایل‌تان بهترین تصاویر زندگی‌تان را بگیرید و آنرا به یک اثر هنری تبدیل کنید.
اینکار با قابلیت گذاشتن فیلتر روی عکس‌ها فراهم شده و امکان ارسال آنها به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک‌، باعث جذابیت بیشتر این اپ شده است.
اینستاگرام، الان بخشی از امپراتوری فیس‌بوک است.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۴۰۰ میلیون نفر

۸ – توییتر

این شبکه اجتماعی امکان ارسال پیام‌های کوتاه متنی را می‌دهد (اصطلاحا توئیت). محدودیت کاراکترهای هر توئیت در توئیتر مدتی است به ۲۸۰ کاراکتر افزایش یافته است.
با افزایش فروشگاه‌های آنلاین، توئیتر به کاربرانش اجازه تبلیغ و معرفی محصولات و حتی اجازه خرید مستقیم از طریق تویئت را داده است.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۳۳۶ میلیون نفر

۹ – گوگل پلاس

همانطور که از نام آن مشخص است، صاحب گوگل پلاس، غول دنیای تکنولوژی یعنی گوگل است. این شبکه‌ اجتماعی که براساس علایق کار می‌کند، قابلیت در ارتباط بودن با سایر افراد را از طریق اشترک‌گذاری پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها، لینک‌های مفید و… می‌دهد.
همچنین امکان ویدئو کنفرانس از طریق سرویس Hangout به کسب و کارها این توانایی را داده که برند و محصولا‌‌ت‌شان را از طریق این پلتفرم تبلیغ و معرفی کنند.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۳۰۰ میلیون نفر

۱۰ – Baidu Ti

این پلتفرم که توسط یک شرکت چینی با نام Baidu of China ارائه شده، یک فروم اجتماعی برپایه جستجوی کلمات کلیدی در موتور جستجوی Baidu است.
در این فروم و انجمن گفتگو، می‌توان تاپیک‌های خاص یا گروه‌هایی مرتبط با یک موضوع را ایجاد کرد یا به گروهی که از قبل ساخته شده وارد شد.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۳۰۰ میلیون نفر

۱۱ – اسکایپ

این سرویس که مالک آن مایکروسافت است، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی ارتباطی است. با این سرویس می‌توانید از طریق تماس‌های صوتی، تماس ویدئویی و چت متنی با دیگران ارتباط بگیرید.
حتی امکان ایجاد تماس‌های دسته‌جمعی نیز وجود دارد.
بهترین مزیت اسکایپ، رایگان بودن آن در تماس‌های داخلی (اسکایپ به اسکایپ) است و می‌توان با آن با هرکسی ارتباط برقرار کرد، در هر جای دنیا که باشد.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۳۰۰ میلیون نفر

۱۲ – وایبر

این پلتفرم اجتماعی چندزبانه که با بیش از ۳۰ زبان در دسترس است، با ویژگی‌هایی مانند پیام متنی فوری و قابلیت تماس صوتی شناخته می‌شود. امکان اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها و همینطور پیام‌های صوتی نیز وجود دارد.
حتی قابلیت تماس با افرادی که وایبر ندارند از طریق قابلیتی با نام Viber Out فراهم شده است.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۲۵۰ میلیون نفر

۱۳ – Sina Weib

این پلتفرم یک سرویس میکروبلاگ پرطرفدار در چین است که به عنوان ترکیبی از توئیتر و فیس‌‌بوک شناخته می‌شود.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۲۲۲ میلیون نفر

۱۴ – لاین (Line)

این اپلیکیشن یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی جهانی است که اجازه می‌دهد تصاویر، ویدئوها، پیام‌های متنی و حتی صوتی یا فایل‌ها را به اشتراک بگذارید. امکان انجام تماس‌های صوتی و ویدئویی نیز در این اپ وجود دارد.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۲۱۵ میلیون نفر

۱۵ – اسنپ‌چت (SnapChat)

اسنپ چت یک پلتفرم پیام‌رسان و شبکه اجتماعی است که قابلیت چت با دوستان از طریق تصاویر را می‌دهد. این پلتفرم همچنین امکان گردش در بین اخبار و رویدادهایی که در دنیا رخ می‌دهد را فراهم کرده است.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۲۰۰ میلیون نفر

۱۶ – YY

YY یک شبکه اجتماعی برپایه ویدئو در چین است که قابلیت چت ویدئویی گروهی را می‌دهد. در این چت‌ها، حتی ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند یک نفر را ببینند که در حال انجام یک کار است.
این کار و ویدئوی پخش شده می‌تواند آموزشی خاص، خوانندگی و… باشد.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۱۲۲ میلیون نفر

۱۷ – VKontakte یا VK

یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در روسیه و با ویژگی‌هایی مشابه فیس‌بوک است.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۱۰۰ میلیون نفر

۱۸ – پینترست

پینترست یک سرویس اشتراک عکس و شبکه اجتماعی است که قابلیت یافتن ایده‌های جدید برای پروژه‌هایتان و ذخیره‌سازی آنها را می‌دهد.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۱۰۰ میلیون نفر

۱۹ – لینکدین

لینکدین یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی برای متخصصان و حرفه‌ای‌ها است که با بیش از ۲۰ زبان در دسترس کاربران قرار دارد. این سرویس توسط حرفه‌ای‌ها در حوزه‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود و یک پلتفرم ایده‌آل برای کسب و کارهاست تا بتوانند نیروی کار بیابند یا با سایر افراد با شغل و فعالیت مشابه ارتباط بگیرند.

تعداد فعلی کاربران: تقریبا ۵۰۰ میلیون نفر

۲۰ – تلگرام

پیام‌رسان تلگرام که شباهت‌هایی با واتس اپ دارد و در پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایلی دسترس است. تلگرام با بیش از ۸ زبان در دسترس کاربران قرار گرفته و تمرکز آن روی حریم خصوصی و امنیت است.

تعداد فعلی کاربران فعال ماهانه: تقریبا ۲۰۰ میلیون نفر

۲۱ – ردیت (Reddit)

این پلتفرم شبکه اجتماعی قابلیت ارسال محتوا و رای‌دادن به محتوای سایرین را فراهم کرده است. سیستم رای در این پلتفرم، مشخص می‌کند که آیا محتوا بالاتر قرار گیرد یا پایین رود.

۲۲ – Taringa

Taringa یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در آمریکای لاتین است که به کاربران اجازه می‌دهد تجربیات، محتوا و … را با سایرین به اشتراک بگذارند.

۲۳ – Foursquare

یک شبکه اجتماعی برای جستجوی محلی و مبتنی بر جستجوست که شما را قادر می‌سازد براساس منطقه‌ای که در آن هستید مکان‌هایی را برای بیرون رفتن با دوستان‌تان بیابید.
این پلتفرم همچنین با جستجوی مکان‌های فروش غذا، تفریح‌گاه‌ها و… نتایج مناسبی را برای شما خواهد یافت.
قابلیت‌های مرتبط با شبکه اجتماعی در یک اپلیکیشن جداگانه با نام Swarn در دسترس است.

۲۴ – Renren

این سایت بزرگترین سایت شبکه‌ اجتماعی در چین است و تقریبا برای همه افراد مناسب است. به خاطر شباهتش با فیس‌بوک، در بین جوانان بسیار پرطرفدار شده و به کاربران این قابلیت را می‌دهد که به راحتی با سایرین ارتباط برقرار کنند، نظرات و پست‌هایشان را به اشتراک بگذارند و حتی وضعیت خودشان را آپدیت نمایند.

۲۵ – Tagged

یک شبکه اجتماعی مبتنی بر دوستی و قرار گذاشتن است که در سال ۲۰۱۱ یک شبکه اجتماعی دیگر با نام hi5 را خریداری کرد. با این سایت می‌توانید از طریق بازی‌ها، مشاهده پروفایل‌ها و علایق مشترک با سایرین ارتباط برقرار کنید.

۲۶ – Badoo

این شبکه اجتماعی دوست‌یابی در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا فعال است. در این شبکه اجتماعی افرادی که در نزدیکی محل همدیگر هستند می‌توانند همدیگر را یافته و ارتباط بگیرند.

۲۷ – Myspace

یک شبکه اجتماعی متمرکز بر موسیقی که همچنین شبکه‌ای تعاملی شامل وبلاگ‌ها، گروه‌ها، پروفایل‌های شخصی، تصاویر و ویدئوها و… است.

۲۸ – StumbleUpon

StumbleUpon یک شبکه اجتماعی هوشمند است که می‌تواند برای یافتن محتوا و پیشنهاد آن به سایر کاربران کاربرد داشته باشد. با این شبکه اجتماعی می‌توانید صفحات، عکس‌ها، ویدئوها و… را بیابید و براساس علاقه و سلیقه خودتان به آنها رتبه دهید.

۲۹ – The Dots

یک پلتفرم شبکه‌سازی که به همه این امکان را می‌دهد در فرایند خلاقیت و نوآوری، با دیگران ارتباط گرفته و با آنها مشارکت کنند. The Dots توسط موسس آن در سال ۲۰۱۴ با هدف باز کردن صنعت خلاقیت و نوآوری، تاسیس شده است.

۳۰ – Kiwibox

Kiwibox یک شبکه اجتماعی مبتنی بر جامعه کاربران و مخصوصا مناسب افرادی است که در نیویورک زندگی می‌کنند. این شبکه اجتماعی دارای یک مجله آنلاین حاوی نکات فشن، توصیه‌ها و با قابلیت چت کردن است. همچنین جوانان می‌توانند با این شبکه در مورد مهارت‌ها و علایق‌شان بیشتر بدانند.

۳۱ – Skyrock

یک شبکه اجتماعی فرانسوی که به کاربران خود فضای رایگان و شخصی برای ایجاد بلاگ‌ها و پروفایل‌ها را می‌دهد. قابلیت رد و بدل کردن پیام‌ها نیز در این شبکه وجود دارد. جدا از فرانسوی و انگلیسی، این شبکه با سایر زبان‌ها نیز در دسترس است.

۳۲ – Delicious

این شبکه به عنوان برترین سرویس علامت‌گذاری (Bookmarking) شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی شده است. Delicious برای نگهداری، به اشتراک‌گذاری و یافتن صفحات نشانه‌گذاری شده در وب مناسب است که به کاربران اجازه می‌دهد آن صفحات را با برچسب‌های دلخواه علامت‌گذاری کنند.

۳۳ – Snapfish

Snapfish یک سایت مبتنی بر وب برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها که فضای نامحدودی را برای ذخیره عکس‌ها در اختیار کاربران می‌دهد تا بتوانند تصاویر خود را آپلود کنند.

۳۴ – ReverbNation

یک شبکه اجتماعی مختص موزیسین‌ها و حرفه‌ای‌های موسیقی تا بتوانند در صنعت موسیقی با هم ارتباط بگیرند. این شبکه ابزارهای متفاوتی برای موسیقی‌دانان فراهم کرده تا بتوانند کارشان را مدیریت کنند و بتوانند آنرا به شکلی صحیح به حوزه موسیقی، همکاران و طرفداران ارائه نمایند.

۳۵ – Flixster

Flixster یک سایت شبکه اجتماعی آمریکایی برای افرادی است که به فیلم علاقه‌مندند و مایلند با اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و رتبه‌بندی آنها با افرادی که سلایق مشترک دارند ارتباط داشته باشند.

۳۶ – Care2

این شبکه اجتماعی به فعالان سراسر دنیا، کسب و کارها و سازمان‌هایی که برای بهبود جامعه تلاش می‌کنند کمک می‌کند با همدیگر ارتباط بگیرند. Care2 مردم را تشویق به داشتن سبک زندگی سالم و سبز می‌کند.

۳۷ – CafeMom

CafeMom شبکه اجتماعی مخصوصا مادرها و مادرهای آینده است که آنها را قادر می‌سازد در خصوص موضوعات مختلف با هم گفتگو کنند و از هم کمک بگیرند. موضوعاتی مانند بارداری، فشن، سلامتی و غذا.
این شبکه همچنین به مادران کمک می‌کند از تجربیات سایر مادران بهره‌مند شوند.

۳۸ – Ravelry

یک شبکه اجتماعی مناسب برای افرادی که به هنرهای بافندگی، نخ‌ریسی، کشبافی، قلاب‌دوزی و هنرهای مشابه علاقه‌مندند.
این افراد کالکشن‌های خودشان، ایده‌ها و تجربیات را با هم به اشتراک می‌گذارند.

۳۹ – Nextdoor

یک شبکه اجتماعی خصوصی برای آمریکایی‌هایی که در نزدیکی هم ساکن هستند. هدف این شبکه خیلی ساده است: قادرساختن کاربران به ایجاد ارتباط با سایر افراد منطقه‌شان.

۴۰ – Wayn

یک پلتفرم مبتنی بر سبک زندگی و مسافرت که کاربران را قادر می‌سازد مقاصد گردشگری و مسافرت جدید، فعالیت‌های جالب و مناظر و مناطق گردشگری را کشف کنند.

۴۱ – Cellufun

این شبکه اجتماعی به راحتی می‌تواند روی موبایل در دسترس قرار بگیرد. با این شبکه اجتماعی مبتنی بر بازی، کاربران می‌توانند با همدیگر ارتباط گرفته، آواتارهای خود را بسازند، بازی کنند و آیتم‌های مجازی را خریداری نمایند.

۴۲ – YouTube

یوتیوب، بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدئو است که کاربران می‌توانند در آن به شکل نامحدود به آپلود، انتشار ویدئو و مشاهده بپردازند. امکان کامنت‌گذاری و لایک کردن ویدئوها نیز وجود دارد.
این شبکه اجتماعی در سرتاسر دنیا در دسترس قرار گرفته و کاربران می‌توانند در آن یک کانال برای خودشان ایجاد کنند و تمام ویدئوهای ضبط شده یا تهیه شده را آپلود نمایند.

۴۳ – Vine

Vine یک سایت سرگرمی برای آپلود و به اشتراک‌گذاری ویدئوهاست. کاربران می‌توانند ویدئوهای ۶ ثانیه‌ای را با سایرین به اشتراک بگذارند. این شبکه جزئی از خانواده توئیتر محسوب می‌شود و به سادگی می‌تواند با سایر پلتفرم‌های اجتماعی دیگر یک‌پارچه شود.

۴۴ – Classmates

Classmates به کاربران امکان یافتن، ارتباط قرار کردن و در تماس بودن با دوستان مدرسه‌ای و دانشگاهی را می‌دهد.

۴۵ – MyHeritage

یک پلتفرم اجتماعی شجره‌نامه است که بیش از ۴۲ زبان را داراست و کاربران را قادر می‌سازد تا شجره‌نامه خانواده خود را ایجاد کرده، آنرا آپلود نمایند و به مدیریت عکس‌های خانوادگی و تاریخچه خانواده بپردازند.

این پلتفرم افراد را قادر می‌سازد اجداد خودشان را بیابند و اطلاعات بیشتری از آنها کسب کنند.

۴۶ – Viadeo

Viadeo یک شبکه اجتماعی آنلاین مبتنی بر کسب و کار است که به تاجران و فعالان کسب و کار اروپایی کمک می‌کند با همدیگر در ارتباط باشند.

۴۷ – Xing

یک سایت حرفه‌ای شبکه اجتماعی که ویژگی‌های مشابه لینکدین دارد، با این تفاوت که بخش اعظیم کاربران آن در سوئیس، اتریش و آلمان هستند. این پلتفرم اعضای یک تیم یا شرکت یا کسب و کار را قادر می‌سازد در گروه‌های خصوصی با هم به گفتگو بپردازند.

۴۸ – Xanga

در این شبکه اجتماعی مخصوص وبلاگ‌نویسی، قابلیت ساخت وبلاگ‌، فتوبلاگ‌ و پروفایل‌ وجود دارد.

۴۹ – LiveJournal

یک شبکه اجتماعی که مقر آن در سانفرانسیسکو است ولی در روسیه نیز با نام Zhe Zhe شناخته شده و به کاربران قابلیت نوشتن خاطرات، بلاگ، ژورنال را با تنظیمات حریم خصوصی دلخواه می‌دهد.

۵۰ –  discordapp

اگر شما یک گیمر هستید، حتما باید Discord را امتحان کنید. این پلتفرم قابلیت ارسال پیام صوتی و متنی را برای گیمرهای حرفه‌ای فراهم کرده است.

۵۱ – Funny or Die

یک شبکه اجتماعی کمدی که در تلاش است سرگرم‌کننده‌ترین و خنده‌دارترین ویدئوها را از سرتاسر وب در یکجا جمع کند. افراد مشهور در این پلتفرم حضور دارند. کاربران می‌توانند در این پلتفرم به اشتراک‌گذاری و آپلود ویدئوها بپردازند.

۵۲ – Gaia Online

یک شبکه اجتماعی با موضوع انیمه که حالت انجمن گفتگو دارد. این سایت به کاربران اجازه دسترسی به آواتار، دنیای مجازی، بازی‌ها و… را می‌دهد.

۵۳ – We Heart It

یک شبکه به اشتراک‌گذاری تصاویر که با ۲۰ زبان مختلف قابل دسترس است و بسیاری از کاربران بطور روزانه برای خواندن جملات و محتوای انگیزه‌بخش و الهام‌بخش وارد آن می‌شوند.

۵۴ – Buzznet

این شبکه اجتماعی کاربران را قادر می‌سازد محتوایی که منطبق بر علایق‌شان است را در قالب ویدئو، تصاویر و نوشته‌ها به اشتراک بگذارند. این شبکه همچنین به سادگی می‌تواند با فیسبوک ادغام شود.

۵۵ – DeviantArt

DeviantArt یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی مختص دوستداران هنر و هنرمندان است. این شبکه اجتماعی قابلیت ثبت عکس از کارهای هنری و اشتراک‌گذاری آن با دیگران را فراهم نموده است.

۵۶ – Flickr

Flickr نیز یک سایت پرطرفدار دیگر برای اشتراک گذاری عکس و تصاویر است. Flickr به عنوان یک پلتفرم برای آپلود تصاویر و عکس‌های باکیفیت و مخصوصا عکس‌هایی که توسط خود مردم و علاقه‌مندان به عکاسی گرفته شده عمل می‌کند.
این پلتفرم دارای سرویس کارآمدی برای مدیریت آنلاین عکس و اشتراک‌گذاری آنها را داراست.

۵۷ – MeetMe

این پلتفرم قبلا با نام myYearbook فعالیت می‌کرد. هدف MeetMe کمک به افرادی است که قصد یافتن دوستان جدید و چت کردن را دارند. به همین خاطر در بین نوجوانان و دانش‌آموزان بسیار محبوب است.

۵۸ – Meetup

این شبکه اجتماعی شما را قادر می‌سازد گروه‌هایی با علایق و دیدگاه‌های مشترک در نزدیکی محل سکونت‌تان بیابید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
این پلتفرم جلسات و ملاقات‌های آفلاین را تسهیل می‌کند. شما نیز می‌توانید بخشی از یک گروه باشید و در گفتگوهایشان شرکت کنید.

۵۹ – Tout

یک میکروبلاگ و شبکه اجتماعی است که شما را قادر می‌سازد ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای را ببینید و با سایرین به اشتراک بگذارید. ویدئوهایی که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند را Touts می‌نامند.

۶۰ – Mixi

یک شبکه اجتماعی پرطرفدار ژاپنی که بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال دارد. با این شبکه کاربران می‌توانند با دوستان و آشنایان و سایر افراد براساس علایق‌شان ارتباط برقرار کنند.

۶۱ – Douban

یک شبکه اجتماعی که هم برای افراد عضو شده و هم برای کاربران میهمان چیزی در چنته دارد. افراد عضو شده در این شبکه می‌توانند اطلاعاتی را ضبط کنند و محتواهایی براساس موسیقی‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها و رویدادهایی مختلفی که در چین برگزار می‌شود تولید نمایند.
کاربران غیرعضو نیز می‌توانند رتبه‌بندی و بررسی‌های انجام گرفته برای کتاب‌ها، موسیقی و فیلم‌ها را ببینند.

۶۲ – Vero

Vero یک شبکه اجتماعی مبتنی بر مشترک شدن است که دارای هیچ تبلیغاتی نیست و هیچ اطلاعات شخصی نیز از افراد جمع‌آوری نمی‌کند.

این شبکه یک جایگزین خوب برای فیسبوک به شمار می‌رود و ویژگی‌های جالبی دارد. مدل Vero کاملا برخلاف فیس‌بوک است، زیرا فیس‌بوک برای کسب درآمد نیاز به داده‌های کاربران دارد ولی Vero اینطور نیست.

فقط اطلاعات مربوط به نحوه نمایش اپلیکیشن و آمارهای کلی استفاده در این پلتفرم جمع آوری می‌شود.

۶۳ – Quora

Quora سایتی است که مردم می‌توانند سوالات مختلف بپرسند، به سوالات پاسخ دهند و سایر سوالات پرسیده شده را بخوانند.

امیدواریم لیست شبکه‌های اجتماعی که در موضوعات و زمینه‌ها و مناطق جغرافیایی مختلف فعال هستند برای شما ارزشمند بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *